Popular Posts

Friday, November 25, 2011

kemenangan yang indah











macam tak sangka je boleh menang 2nd prize untuk KASUS...^_^ yahooooooo!!! lama gila kot aku tak main netball..last main betol2 pon time skola rendah..sekolah menengah main suka2 je..ye la orang tak terror main mana ada yang nak pandang...sedeh kan..tetiba masok uni je teros nak active balik..kasus kemenangan ku yang pertama!huhuhu...thank a lot to my team..<3...tanpa kerjasama satu team tak mungkin kemenangan nie di capai...tak menang johan pon tak kesa sebab johan pon dari skul aku gak...kalah tipis kot,6:5..mula2 seri then buat center pass..johan berpihak kat senior..hah lupa lak nak explain pasal KASUS...KASUS nie kejohanan netball antara skul kat kampus aku..johan ngan naib johan skul eden la yang bolot...hihihi..jangan jelozzz...skul lain melopong je la..haha..








aku pegang position nie...hehe



first time aku main untuk goal defence(GD) secara serius...mula2 tu macam tak yakin je nak main position nie...aku punyer pasal kang team aku lak lingkup...tapi munir ngan shah yakin kan yang aku boleh buat yang terbaik...agak bersemangat la kan..hehe..aku nak join kasus ni pon sebenarnya untuk suka-suka je..nak collect merit..tak fikir main untuk menang pon..tapi bila tengok kawan2  bersemangat aku pon jadi berkobar-kobar...sebelum kasus aku ada join untuk open milo kat main campus...aku reserve untuk GK je..tak main langsung pon..fuhh..nasib baik la..main pon macam ayam je baik jangan aniaya team la..cian dorang nanti..even tak main pon tapi banyak pengajaran yang aku dapat melalui kejohanan tu...keserasian pemain tersangat la penting..sebab kalau tak serasi seorang pemain tak ade keyakinan nak pass bola kat sorang lagi pemain..contohnya bila bola dah dekat dalam D,GA tak dapat nak aim shoot then GS mintak bola dari tepi..malangnya GA tak pass sebab dia tak yakin GS boleh shoot..perhaps..mungkin kemahiran bermain membuatkan sukar untuk mencari keserasian...biasa la dalam sesuatu permainan mesti ada yang terror ngan tak terror(aku tergolong yang kedua..hehe)...kalau aku yang main time tu pon lom tentu keserasian akan wujud...tapi ini la yang di namakan proses pembelajaran..


mesti korang tak cayakan macam mana aku yang tak terror main nie boleh wakil campus untok main kat lua...hehe..kalau zaman sekolah dulu jangan haraplah nak dapat chance nie...tak ade peluang langsung k...tiap taon akan nampak muka yang same aje main...bagi aku tak boleh la macam nie sebenarnya..bagi la chance orang lain nak tunjuk talent gak..bagi peluang dorang belajar bermain bola jaring..tak salahkan?
thanx sangat kat coach aku sebab bagi peluang nie kat aku ngan sorang lagi membe yang sama kaki(tak pandai main)...aku bukan la tak pandai main langsung..cuma bila lama dah tak main skill pon lupa da..senior2 pon banyak bagi tunjuk ajar...tiap kelemahan akan aku perbaiki..


position GD nie mencabar sangat...kena defence supaya bola tak sampai ke pihak lawan..nak2 pulak GA nye kak lia..terror sampai semput aku jaga dia..adeehh..dia bukak langkah besar aku pon langkah besar ikot dia...da macam menari tango pon ade gak..keh..keh..best main ngan kak lia=)


macam tak cukop 3 kaki je GK defence...


 main untuk kasus nie aku agak emo gak tapi simpan dalam je..tension la kan bila orang yang kat lua padang dok jerit2 suoh aku tengok bola..kalau aku tengok bola macam mana aku nak defence yang kat depan aku nie..?sempat la dia lari kalau aku toleh2 ke belakang...then yang dok jerit kat aku tu cakap bukan main lebat..pung pang pung pang macam coach je lagaknyer...bila teringat cara kau nak tergelak pon ada gak...copy paste ayat coach je!hahaha....dia suruh kami buat begitu dan begini..kena jaga mcam ini jangan macam itu...bila tang dia bermain...aduuhhhh...sama je..cakap tak serupa bikin..porraahhh!bola yang boleh kau shoot banyak pon boleh terlepas macam tu aje..then aku refer la kat kawan aku yang terror,apa yang aku patot buat sebenarnye?dia cakap aku perlu defence je..bola tak penting sangat untuk aku tengok..ada masa penting..masalahnye yang mulut bertih jagung nie tak nak tutop mulut..apa lagi..aku pegang bahu dia berdiri depan aku then aku tanya macam mana aku nak fokus 2 benda dalam 1 masa..defence and toleh..kau boleh??!terdiam dia...hah baru kau tahu..takde la aku tinggi suara..vokal masih dalam terkawal..hehe..aku tak kesa kalau kau nak tegur ke apa..lagi satu biarla ngan cara berhemah..bukan cara bagus2..kalau salah cara aku, tunjuk la cara sepatutnya apa yang perlu aku buat..ini kau hanya tahu komplain..komplain..bila tanya macam mana? tak tahu nak jawab pulak..nasib baik shah tunjuk cara..dia cakap aku perlu defence dalam T style..then GA susah nak move..kalau defence berdepan memang susah nak dapat 2 in 1..hah yang tu aku ok..aku ikot apa yang dia cakap..n alhamdulillah aku boleh perbaiki..lagipon aku tengok macam mana pihak lawan main..kak ain pegang GD..aku selalu tengok dia main..skill dia defence..dan dia memang tak fokus toleh bola..dia defence berdepan..tangan dia lak sentiasa ke belakang..aku pon try la buat macam dia..tak tahu pulak kene sembur ngan team sendiri..hhhhmmm...masalahnya yang rajin tegur nie main pon macam aku..cap ayam je..ada gak team aku yang tegur cara kau main..dorang tak puas hati tengok cara kau main..dorang frust..macam tak pernah main..dorang suruh aku tegur kau tapi aku menolak..sebab aku bukan orang selayaknye untuk tegur kau..penerimaan akan berbeza bila sama level yang menegur..


tak kesa la kan...segalanyer da berakhir...hehe..yang penting kita enjoy!yyyuuhhuuu!apa yang baik aku amik sebagai pembelajaran...yang buruk pon aku amik gak sebagai pengajaran...next year campus aku nak buat kejohanan open netball...aku tak mo mainnnn!..awal2 surrender dulu..hehe..jadi exco pon cukop la..da problemanyer exco sponsor...aduuuhhhh...poning pale eden gini...doa kan yer urusan aku berjalan lancar..first time pegang portfolio nie...nasib bek de sorang lagi kawan yang tolong.. da penat jari halus mulus aku nie menaip..da~=)















No comments:

Post a Comment