Popular Posts

Thursday, May 3, 2012

Control Ayu atau Beradab?



       Aku suka kaitkan isu nie ngan  makan...kita selalu nampak perempuan kalau makan kat public mesti tertib,tak  gelojoh...adab makan dijaga...jawa cakap tak sembrono..haritu aku makan kat cafe ngan sorang teman...bersebelahan meja aku ada 3 orang dara pingitan(ececeh)...salah sorang daripada dorang telah menarik perhatian aku dengan cara dia makan..sopan je aku tengok dia makan..tiba-tiba kawan sebelah dia bersuara,


          
         "makan tak payah nak control ayu sangat la...rilex sudah"


                 


           C dara yang tengah makan nie pon terkebil-kebil dengar ayat yang keluar dari mulut kawannya..aku yang dengar pon tersentak...amboii puaka betul..jaga adab makan nie control ayu ke?
control ayu bagi perspektif c mulut puaka adalah bajet hot,hipokrit etc...pada aku senang je kalau orang tu tak boleh bezakan antara adab ngan control ayu nie,dorang boleh diibaratkan mempunyai mentaliti tadika...


            


               Lebih baik dikatakan ngengada nak control ayu daripada dikata tak ada adab...macam tak diajar...mungkin c mulut puaka nie tak biasa makan beradab...mulut penoh ngan makanan sibuk nak bercakap...mengunyah gelojoh macam sebulan tak makan...duduk pon macam orang kalah judi...






             Dekat public semua benda kita kena jaga dari atas sampai bawah...lagi2 korang tu bukan budak tadika yang masih hingusan...imej dan personaliti sebagai perempuan melayu beragama Islam dipandang dan dinilai masyarakat...menjaga adab penting bukan saja time makan tapi dalam segenap perkara...kalau orang kata hipokrit,just ignore them..kalau aku lagi suka tapau makan then makan kat bilik....makan sambil layan movie..best wooo...tak payah fikir apa orang nak kata...heheee~=)






P/S: keayuan ku dah terbang melayang bila makan burger banjir (sos and mayonis meleleh) ngan aiskem mcd...huhuhu...comot habissss!











No comments:

Post a Comment