Popular Posts

Sunday, December 30, 2012

Kun Fayakun


Assalamualaikum w.b t...



Ada satu story aku nak share kali ni..aku amik story ni dalam satu page kat fesbuk..

Di suatu rumah, seorang wanita sedang bercengkrama dengan seorang laki-laki. Tak lain dia adalah suaminya yang sudah di nikahinya selama 20 tahun.

Suaminya bertanya,”Kenapa kamu memilihku untuk menikahimu? padahal kita tidak lama berjumpa. Semudah itu kah kau jatuh cinta padaku?”

Wanita itu pun tersenyum manja seraya menjawab,
”Karena Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah memilihmu untuk ku cintai.” 

sweet kan..?




Hidup ini aneh and adakala sukar diertikan dengan akal fikiran..ada orang dah kapel berbulan2 baru wujud dan hadir rasa cinta..ada pula yang baru kenal sehari dua dah wujud rasa sayang dan kemesraan seolah dah bertahun saling mengenali..perkenalan yang masih ranum dah wujud sayang..akal ku keras menafikan sekaligus menolak 'kehadirannya' dan mengatakan perasaan sayang tersebut hanya dusta belaka..ia akan hilang sekelip mata seperti mana hadirnya yang sepantas kilat tanpa sebarang tanda..aku pasti dan yakin itu..tak mungkin sayang yang tulus ikhlas dan sejati akan hadir dengan begitu mudah..impossible..ridiculous..possible untuk hidup orang lain tapi bukan untuk hidup dan prinsip aku..keyakinanku begitu tinggi sehinggalah aku terbaca mengenai story ni..story yang menundukkan keegoanku...



Aku lupa dengan kekuasaan ALLAH..Astaghfirullah..sesungguhnya rasa kasih,sayang dan cinta itu dititipkan dalam hati manusia dengan izin ALLAH..DIA berkuasa menentukan setiap sesuatu yang dikehendaki-NYA..DIA bisa menarik kasih sayang yang kita miliki dan menganugerahkan rasa sayang dan cinta dalam hati manusia..kun fayakun..Ya ALLAH, apakah rencana yang KAU aturkan dalam hidupku?Mungkinkah perasaan ini hanya persinggahan sementara sebagai ujian untukku?








Sehingga saat ini hati aku sering tertanya-tanya..macam mana lah boleh wujud 'rasa' ini..kenapa terlalu awal ia hadir..mental aku tak ready lagi nak ada cinta baru..perasaan ni menyeksa sanubariku..then aku isytiharkan gencatan perasaan..perlu ada probation period untuk pastikan ketelusan hati ini..ye aku tahu semua adalah kekuasaan-NYA..tapi aku perlukan jawapan rasional sebagai manusia..bagaimana dengan mudah 'perasaan' ini muncul saat aku dalam edah(cerai couple..huhu)..rasa macam mudahnya la hati aku ni jatuh cinta..aduhhh..



Yang pasti perkenalan kami bermula selepas aku clash..so 
tak ada istilah curang sebagai punca perpisahan..





No comments:

Post a Comment