Popular Posts

Tuesday, December 6, 2011

Lagi Novel ke Layar Skrin











selepas kejayaan filem lagenda budak setan yang di adaptasi dari karya ahadiat akashah,trend novel di visual semakin rancak difilemkan..terbaru adalah filem ombak rindu hasil nukilan fauziah ashari..aku tak nak ulas lanjut tentang filem nie sebab entri yang lepas aku da post..pastinya filem ini bukanlah filem terakhir dari novel kerana dah bersusun drama/telemovie novel yang akan menemui peminat-peminat novel romantis melayu terbitan alaf21....wooww teruja bukan?!hehehe...aku dapat info nie pon kat satu blog di sini.7 buah novel telah terpilih untuk di angkat ke skrin kaca TV.tak sabar nak tunggu kemunculan novel2 hebat nie!=)
sayang seribu kali sayang kerana sume nye dalam siaran astro yer..kalau kat TV3 kan best..semua orang boleh layan drama nie..






























semua novel yang terpilih nie bukan calang-calang novel k..bestseller sumenyer..yang best sekali bila 3 buah novel karya novelis pujaanku terpilih!daebakkk!hehe...tahniah AISYA SOFEA=) kalau boleh aku nak sume novel dia di drama kan..kenapa sehangat asmara tak masok dalam list yer?plot ceritanye bestt n very touching ='(....love zainal arief so much!hehe...dalam pale aku nie cuma nampak adi putra je yang sesuai untuk watak Nal...sweet n baik ala2 macam zikir dalam tentang dhia..hope akan datang ada peluang untuk sehangat asmara lak...



“i'll lend u my shoulder to u cry on,my hand to u hold,my feet to walk with u....but i can't lend u my heart..coz it already belongs to..someone..” 





tak kurang juga untuk novel siti rosmizah,Andai Itu Takdirnya..memang superbbbb!adoiii..meleleh je air mata nie 1 kolah...='(  kalau novel nie di angkat ke layar skrin kompem lagi gempak dari ombak rindu..mahunyer banjir panggung wayang nanti..haha...aku pasti kegemilangan drama-drama novel nie boleh buat sinetron indonesia dan telenovela mexico menjerit bengang peminat dorang lari..hahaha..padan muka..=P






Aleya~"Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. 
Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu bertahan lagi,
 hatiku lebih keras dari kerikil." ~Syed Aizril









2 comments:

  1. salam. hey! stumbled upon ur blog! i do like aisya sofea's novel too and i heard that sehangat asmara bakal didramakan jugak and what u wish is gonna come true sebab adiputra will be the lead. me likey~:D with rita rudaini. hehe sorry so randommm :P salam kenal~

    ReplyDelete
  2. http://www.facebook.com/pages/Drama-Sehangat-Asmara-Adaptasi-Novel/246538308767947

    wasalam..=)see..kak aisya sofea dengar suara hatiku =P..gandingan yang sangat hebat!

    ReplyDelete